niedziela, 26 grudnia 2010

Polecam: Kenneth Whalum III


Zaczęłam dziś trochę jazzowo, to dalej pójdziemy tym samym tropem. Właśnie wsłuchuje się w pojedyncze utwory artysty, którego album ukazał się 21 grudnia. Kenneth Whalum III nie jest nowicjuszem na scenie muzycznej, ale dopiero teraz wydaje swój pierwszy długogrający album. Wcześniej współpracował/koncertował z Beyonce, Joss Stone czy Mary J. Blige. Można go również usłyszeć na ostatnim albumie Maxwella, Black Summers' Night, z którym również koncertował. Oczywiście Kenneth Whalum III nie pojawił się znikąd. Jego wujek (Kirk Whalum) jest dziewięciokrotnym laureatem nagrody Grammy. To Those Who Believe, właśnie się ukazał, a ja zachwycam się tym co można do tej pory usłyszeć. Jeśli tak ma wyglądać całe to muzyczne wydawnictwo, to szykuje się nam jeden z lepszych debiutów w tym roku.

Nie jestem wybitnym znawcą jazzu, ale może dlatego tak doceniam Kennetha Whaluma, gdyż łączy w swojej twórczości różne gatunki muzyczne. Trudno mi nawet określić jaki to konkretnie styl, ale na pewno jest to na wysokim poziomie artystycznym. Poniżej dwie piosenki do odsłuchania, z czego szczególnie polecam Gratitude to Crystal:



Magiczne, wyciszające, nostalgiczne, smutne, porywające.... jazz. Nie wiem co jest takiego w muzyce jazzowej, ale zawsze mi się kojarzy właśnie z nostalgią. Niby hip-hop jest muzyką/kulturą ulicy, ale jazz idealnie obrazuje życie miasta - pęd, wyobcowanie i mieszankę ludzi z różnych zakątków świata, z różnymi przeżyciami. Zresztą zobaczcie na klip promujący powyższy album, To Those Who Believe:



Mam nadzieję, że nie zraziliście się faktem, iż długo się ładuje powyższy obrazek muzyczny - WARTO. Jak tego słucham teraz, jak dodatkowo zobaczyłam jeszcze ten zwiastujący teledysk... to mam w głowie jeden szczególny film - Mo'Better Blues. Nie widziałeś/aś? Nadrób zaległości, bo to film, który pomoże Ci zrozumieć nie tylko czym jest jazz, ale również czym jest pasja/obsesja do muzyki.
Propsy & propsy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz coś od siebie.

Related Posts with Thumbnails